نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3841
-
الف
+

جواهرات بی نظیر افغانستان در موزیم هنرهای شرقی مسکو به نمایش درآمد

موزیم دولتی «هنرهای شرقی» در مسکو، چندین قطعه از جواهرات متعلق به دوره های مختلف تاریخی افغانستان را به نمایش گذاشت.

به گزارش آی فیلم 2، به تازگی موزیم دولتی «هنرهای شرقی» در مسکو، چندین قطعه از جواهرات متعلق به دوره های مختلف تاریخی افغانستان را به نمایش گذاشته است.

این اقلام بالغ بر 100 قطعه جواهر بی‌نظیر از افغانستان است که توسط «الکساندر یملیانوف»، محقق اهل روسیه جمع‌آوری و به موزیم دولتی هنرهای شرقی در مسکو اهدا شده است.

به گفته مسئولین این موزیم، اقلام‌های اهدا شده شامل زیور آلات سر، وصله‌های روی لباس، گوشواره، دستبند، تعویذهای مختلف و گریوانا (تزیینات گردن) می باشد که توسط جواهرسازان افغانستان از قرن ها پیش ساخته شده است.

جواهرسازان افغانستان در آثار خود معمولا از آلیاژ «آلپاکا» که شامل نیکل، زینک، مس و حلبی است، استفاده می‌کردند و با ذوب آنها جواهرات و سکه‌های قدیمی می ساختند. بیشتر این وسایل با شیشه‌های رنگی وصل و با موم تزئین شده اند.

اقلام موصوف به طور خاص از نورستانی‌ها ، دردوف‌ها ، پاشان و کلاش ها از ساحات کوهستانی و دوردست افغانستان جمع آوری شده و در این موزیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

موزیم دولتی هنرهای شرق یکی از موزیم‌های مهم‌ هنری کشورهای شرقی است که در مسکو روسیه واقع شده است. در این موزیم، مجموعه بزرگی از هنرها و مجسمه های کشورهای چین، ایران، هند، جاپان، و قفقاز نیز وجود دارد.

این موزیم در دوره اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۱۸ بنیان نهاده شد. در این مجموعه اکنون بیش از صد و پنجاه هزار اثر هنری کشور های شرقی موجود است.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر